Friday, August 19, 2011

Tulun Tulun....Golap nyer dunia ku

Tanggal 19 Ogos 2011, menjadi detik kenangan berpuasa di UiTM Segamat. Tapi kenapa?

Tengah lepak-lepak tunggu waktu berbuka (dah x mampu nak gerak sebab LETIH), tetiba nye BLACKOUT. Ingatkan blackout kat kolej jer, rupa-rupanya satu kampus xde current. Time tuh, lagi beberapa minit jer nak berbuka.

Nak xnak, kena jugak lah berbuka dalam gelap. Sorang-sorang buka LAPTOP (konon nak bagi cerah sikit la). Dengan bunyi guruh nyer. Memang meriah lah!

Then, tuan bilik keluar kan banyak lilin. Candle light break-fasting. MAMPU? hahaha....NON-MAMPU.

Selepas berbuka (pasal azan xde, ktorg bantai jer. janji YAKIN, kan?)

Naik bilik, baru lepak-lepak urut perut, budak-budak laki menjerit-jerit. 

"P****** TS"
"P****** SR"

(siap ada effect bunyi, guna mercun bagai)

Tapi, semakin lama, semakin sakit hati jugak dengan budak-budak nih. Terpekik terlolong macam dah hilang akal. Konon nak tunjuk handal, lawan kolej paling BEST. Mak bapak korg x pernah ajar ke? Aq nih dah macam pergi ZOO jer.

Lama-lama baru lah senyap sikit. Itu pun masih ada suara-suara sumbang. Dah BOSAN lah tu. Tapi kejadian sebegini sebenarnya menjadi satu kenangan buat aq, buat kawan-kawan dan buat semua budak-budak di UiTM Segamat nih. Yerla, dekat tempat lain mana ada.

p/s~SR tuh, Kolej Sempana Riau dan TS pulak, Kolej Taming Sari. Memang antara dua kolej lelaki nih, kadang-kadang gaduh sikit. Biasalah, dah nama lelaki, memang ego sikit la kn..

4 comments:

Norashiqin Kamaruzaman said...

hahahha....kesian nye...lampu laptop pon jadilah...hhihihi

jom komen sini plak =)

Beragaklah sikit...=="

khairul said...

mujur ade, kalu x....meraba2 la jwab nyer..hihihi

n.i.k said...

ehem2. jemput msuk wat mcm rumah sndri eh hikhik.
kalu sorg2 mesti tkut kan;))

khairul said...

hehehe....xpe2, awk ajak yg laen msuk skali. kn dh x tkut dh....=)

Post a Comment